Twentevisie Jaargang 24, 2012

Wat je tegenwoordig al niet kunt met die apps

De Twee Wezen in Hengelo is mijn favoriete plek om te lunchen. Waarom? Lekkere broodjes, leuke bediening, gezellig terras. Met mijn ‘MyOrder’- app bestel ik een broodje en een cappuccino zonder dat ik iemand van de bediening heb gesproken. En het werkt ook nog. Binnen enkele minuten staat de bestelling voor mijn neus. In de auto hoor ik een lekker nummer. Ik heb het al een paar keer gehoord, maar wie is het ook al weer? Ik pak mijn iPhone erbij en klik ‘Shazam’ aan. Mijn telefoon luistert, en niet veel later lees ik op mijn scherm ‘Keane – Sovereign Delight Café’. En ik kan het meteen kopen (99 cent) en downloaden.

Veel mensen voelen wel dat de toekomst vooral online is, maar hoe daar geld verdiend moet worden is nog steeds een kwestie van trial and error

‘Wie verdient hier nu aan, de apps zijn veelal gratis’, vroeg ik mezelf af terwijl ik al rijdende het nummer ‘binnenhaal’. Wat dat betreft zijn het interessante tijden. Veel mensen voelen wel dat de toekomst vooral online is, maar hoe daar geld verdiend moet worden is nog steeds een kwestie van ‘trial and error’. Ik schrijf blogs voor de websites van onder meer Twentevisie, RTV Oost, Anje Produkties en Twentesport. Wat is het verdienmodel? Ook Twentevisie ziet de snelle opkomst van bijvoorbeeld de sociale media. Nog steeds spreek ik ondernemers die er niets van willen weten. Die denken dat sociale media iets is voor kinderen of studenten. En dan komt het geregeld voor dat ze me een week later opeens volgen op Twitter. Twentevisie ondersteunt daarom van harte het congres De Social Media Praktijk op 6 november in Enschede. Ondernemers kunnen nu al op LinkedIn en Facebook social media-vraagstukken voorleggen. Op het congres komen specialisten in social media en ondernemers die ervaring hebben met social media samen. Zij buigen zich over de social media-vragen waar uw organisatie mee worstelt. Deelnemers aan De Social Media Praktijk kunnen op 6 november naar huis met een kant en klare strategie. Mail me uw mening, ervaringen en vragen.

Vorige bijdrage

Commentaar: Stemming

Volgende bijdrage

Nijhof-Wassink: groeidiamant in Polen

Jan Medendorp

Jan Medendorp

Jan Medendorp is gespecialiseerd (interviews, reportages, analyses, commentaren, columns) in sociaal- en financieel-economische onderwerpen, sport, politiek en human interest (voor krant, radio, televisie, maar ook bedrijfsfilms).

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *