Life+ Business

Commentaar: ‘Op naar Nijverdal’

Als eenmaal die snelweg onder of langs Nijverdal is aangelegd, is de kans groot dat ik daar nog maar hoogst zelden kom. Ik ken het dorp vooral van de files op weg van Zwolle naar Twente en/of omgekeerd. En van mijn spaarzame bezoekjes aan de eigenaar van dit periodiek. Wat mij betreft in dit dorp verder ook geen winkels die ik graag bezoek, de horeca ken ik vooral van Dalzicht en aan mijn bezoekjes daar denk ik niet met onverdeeld genoegen terug. Maar goed. De middenstand in Nijverdal is nu in actie gekomen. Met de slogan ‘Op naar Nijverdal’ willen ze duidelijk maken dat het moeite waard is om het centrum te bezoeken. Niet alleen om te winkelen maar ook voor uitgaan, cultuur en als start- en eindpunt van actieve beleving van de mooie Sallandse Heuvelrug.

Ik ken het dorp vooral van de files op weg van Zwolle naar Twente en/of omgekeerd

In Nijverdal word je tegenwoordig vriendelijk toegelachen vanaf reclameborden door foto’s van sympathieke hoofden. De ondernemers in Nijverdal hebben blijkbaar in de gaten dat hun klanten niet zitten te wachten op een tranentrekkend verhaal dat de omzet is gekelderd. Mensen hebben zelf genoeg sores aan hun hoofd en gaan juist shoppen voor een ‘feelgood’- ervaring. Dat de consument gevoelig is voor koopjes snappen ze in Nijverdal ook, want als je een ‘selfie’ maakt met zo’n bord met daarop die vriendelijke glimlach, dan maak je kans op een tegoedbon van 50 euro. De crisis is voorbij, jubelt minister Dijsselbloem. Ja misschien bij hem thuis, maar ik hoor nog elke dag van ondernemers dat ze er hard aan moeten trekken om een paar centen over te houden. Als dat al lukt. Ik zie elke zondag in het programma Stand van Zaken op TV Oost hoeveel bedrijven er die week weer failliet zijn gegaan, het aantal mensen in Nederland zonder werk is opgelopen tot meer dan 700.000. Maar met zeuren en negativisme lukt het zeker niet, daarom applaus voor de ondernemers in Nijverdal.

Vorige bijdrage

App ‘Het Afsprakenhuis’ wint EW/Saxion Ondernemers Award

Volgende bijdrage

Stem regionaal in Europa, stem Annie in ‘t parlement

Jan Medendorp

Jan Medendorp

Jan Medendorp is gespecialiseerd (interviews, reportages, analyses, commentaren, columns) in sociaal- en financieel-economische onderwerpen, sport, politiek en human interest (voor krant, radio, televisie, maar ook bedrijfsfilms).

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *