Dik Wessels in Quote, augustus 2013
Bekijk hier het interview met Dik Wessels of download de PDF hier.
Als u niet in het oosten van het land woont, hebt u er waarschijnlijk weinig van gemerkt, maar we hebben er een nieuwe luchtvaarttycoon bij. Miljardair Dik Wessels runt sinds vorige maand een vliegveld in Twente. Dat pensioen lukt blijkbaar niet helemaal. ‘Hij leeft voor het zakendoen.’ Profiel van een trotse Tukker.
Een interview in Quote? Welnee, er is hier helemaal niets veranderd en ik heb niets te melden, dank u.’ Het is zo goed als onmogelijk om veel te weten te komen over Dik Wessels door hem zelf vragen te stellen. Wie het toch doet, krijgt een kort antwoord, doorgaans ontkennend of oppervlakkig van teneur. Hij heeft helemaal geen zin om lastige vragen te beantwoorden. ‘Waarom zou ik? Ik heb er geen enkel belang bij om in de openbaarheid te treden. Publiciteit zou mijn zaken alleen maar schaden; ik koop er niets voor.’ Wessels wil zijn wereld eenvoudig houden. Hij woont al veertig jaar in Twente en heeft een Nokia van bijna een decennium oud. En dat hele internet? Zijn e-mails krijgt hij uitgeprint op zijn bureau van zijn secretaresse. Maar in al zijn eenvoud is Dik Wessels geen provinciaal. Hij is de nummer vier van de Quote 500, die goed is voor twee miljard euro en bij wie zakelijke intriges nooit ver weg zijn. De man die een van de grootste bouwers van Nederland runt en achter de schermen tot de belangrijkste particuliere vastgoedmannen behoort. Die de helft van het vaderlandse glasvezelnetwerk in handen heeft en tevens een van de grootste oliehandelaars van West-Europa runt. En natuurlijk, we vergeten het nooit meer, die bij de beursgang van internetaanbieder World Online meer dan een miljard oude guldens verdiende. In één dag.
Quote
Quote is hét bijtertje onder de zakenbladen. Het enige blad dat economische journalistiek combineert met lifestyle voor lezers die meer geld dan tijd hebben. Quote bericht elke maand over de stand van zaken in het Nederlandse bedrijfsleven, over mensen in zaken, geld, carrière en leven aan de top.
Nog geen reacties