Nummer 34
De bouwenquête gaat van start en tot twee maal toe komt Rijssen onder water te staan. Je hoeft daar niets in te zien, maar je kunt er ook een signaal van voorzienigheid in zien.
Met de benoeming van de Hengelose advocaat Haafkes als bewindvoerder bij de Luchthaven Twente heeft de Almelose rechtbank een paar maanden geleden ook een signaal afgegeven: de luchthaven kán dicht! Anders hadden ze er toch wel een advocaat opgezet die wat kan en niet iemand die vooral ervaring heeft met bij wijze van spreken scheidingdossiers. Na een half jaar klooien, weet Haafkes nog niets zinnigs te melden. Hij heeft directeur Bos (een man met ideeën naast wie Haafkes een opvallend lege huls is) vervangen door een gedelegeerd commissaris. Met de mooie naam Engel die bij Thales (het vroegere Signaal, dat is nou ook toevallig) overigens niet echt in de herinnering voortleeft als een creatieve, hardwerkende man.
Bij FC Twente hebben ze de signalen op het veld tegen de hardwerkende amateurs van Putten en Babberich geïnterpreteerd door de volgende Belg in te vliegen: Cavens. Ik ben bang dat Vak P binnenkort ook een signaal afgeeft. Mijn signaal: Van Halst en Machlas zijn dit seizoen bankzitters in Amsterdam. Hoewel Van \’t Schip er vorig jaar niet in slaagde Witschge naar Enschede te laten komen, valt er iets te proberen. Twente heeft geen geld, zit tot over de oren in de schulden, maar die Belgische makelaar merkt er weinig van.
Er is óók een signaal van het Openbaar Ministerie aan mij: had ik de kelder van Pingen maar vol mest moeten storten in plaats van op te ruien om diens ruiten in te gooien. Of is het een signaal aan de burgers dat die kutambtenaren in Hengelo alles mogen? Nee, dat wisten we al. En dat zal de komende weken de bouwfraude voor de zoveelste keer leren.
Aad Veenman was bestuursvoorzitter van Stork. Hij gaat naar de NS. Iedereen begrijpt dat de Raad van Commissarissen en de beleggers bij dat nieuws de champagneflessen ontkurkten. Want CEO Veenman is eigenwijs en heeft net iets te vaak een winstwaarschuwing moeten geven. Maar het is een signaal dat er iets vreselijk mis is in de relatie als op een middag de NS meldt dat ze Veenman hebben gestrikt en Stork gauw een paar uurtjes eerder roept dat ze Veenman hebben ontslagen. Dat is misselijk. Dat is een trap in de rug die je niet gauw ziet bij Ons Soort Mensen. Stork is nu als een losgeslagen schip. Het wachten is op een logistiek manager met de fraaie naam Sjoerd Vollebregt die in het verleden zijn zakken heeft gevuld dankzij een buy-out bij Van Ommeren. De rest van de Raad van Bestuur bestaat uit kleuters die niets zeggen, geen visie hebben en wachten op de Grote Leider. Hij alleen weet blijkbaar welke richting Stork op moet. Mijn signaal: verkoop je aandelen Stork, want het bedrijf is in de Bermuda Driehoek beland.
Nog geen reacties